هداياي تبليغاتي

هداياي تبليغاتي

در دنياي رقابتي امروز شركت هايي موفق هستند كه بتوانند ارزش هاي بيشتري براي مشتريان به وجود آورند و بنا به گفته سرجيو زيمن«بتوانند دلايل بيشتري به مشتريان ارائه كنند تا آنها را به خريد و ايجاد رابطه بلندمدت با شركت ترغيب سازند.»شركت هايي كه فلسفه بازاريابي را پذيرفته اند يعني مشتري و جامعه را مدنظر داشته و محور عمل خود قرار داده اند،در تلاش براي به وجود آوردن و افزايش مداوم ارزش هاي بيشتري براي مشتريان خود هستند.
در جوامع امروزي با وجود افزايش جمعيت انساني شهرها و مناطق مختلف،روابط از عمق به سطح رسيده اند.همانطور كه مارشال مك لوهان در نظريه دهكده جهاني خود مي گويد: جهان روزبروز در حال كوچك شدن مي باشد.بدين معنا كه گسترش و پيشرفت تكنولوژي و ارتباطات باعث شده است كه انسان ها در هر جاي دنيا با همديگر بتوانند ارتباط برقرار كنند ولي در عين حال روابط عمق خود را از دست داده اند و به زبان ساده تر اعتماد در بين افراد رخت بربسته است.با اينكه امروزه،هر فرد با تعداد بيشتري از افراد ديدار و ارتباط دارد ولي اين ارتباطات اجتماعي در اكثر موارد سطحي شده است.دليل وجود اين پديده هم مدرانيزاسيوني است كه نياز افراد به ارتباط با يكديگر را كاهش داده است.اين بي اعتمادي،كاهش سطح روابط و از بين رفتن عمق روابط در همه جنبه ها و زمينه هاي اين جوامع رسوخ كرده است.براي مثال در بازارهاي عرضه و تقاضا،افول روابط ميان فردي باعث شده تا هم متقاضي و هم عرضه كننده با بي اعتمادي نسبت به يكديگر نگاه كنند.مشتري،فروشنده را موجودي مي بيند كه براي كسب منافع خودش در تلاش است و بالعكس.اين رفتار در بين فعالان بازارهاي عرضه و تقاضا از زمان پيدايش سيستم بده بستان وجود داشته است ولي با ورود نظام سرمايه داري به عرصه هاي اقتصادي جوامع،اين رفتار شدت و حدت بيشتري به خود گرفت.اما اين پايان داستان نبود و نظريه پردازان تبليغاتي و فعالان عرصه هاي بازاريابي با كمك از علوم جامعه شناسي و روانشناسي در پي رفع اين اختلال برآمدند.يكي از راه حل هايي كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و به كمك هر دو طرف(مشتري و فروشنده) آمد،استفاده از هداياي تبليغاتي بود.شايد بتوان گفت كه هداياي تبليغاتي يكي از مهم ترين عوامل جلب توجه مشتري است،كه مي تواند تاثير زيادي در به خاطر سپردن محصول يا خدمات موسسه ارائه دهنده محصول و خدمات،داشته باشد بنابراين انتخاب صحيح نوع هديه تبليغاتي،بكارگيري خلاقيت در طراحي آن و مرتبط بودن آن با محصول يا خدمات مورد نظر از اهميت بالايي برخوردار است و با توجه به اينكه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همكاران بكار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي كنند،ارائه هديه اي خلاق كه مخاطب را به هيجان آورد باعث خشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ كننده در او مي گردد.
تعريف هداياي تبليغاتي عبارت است از وسايلي كه برند فرد يا شركت عرضه كننده محصول را در ذهن مشتري حكاكي كند و براي مخاطب يادگار ماندگاري باشد تا خدمات موسسه مذكور را از ياد نبرد.هداياي تبليغاتي گستره وسيعي دارند كه از جاسوئيچي گرفته تا اتومبيل و كالاهاي لوكس در اين زمره قرار مي گيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.