hidika

هداياي تبليغاتي

بهترين هداياي تبليغاتي::در عصر امروزه كه در هر زمينه و در هر شغلي  تبليغات داراي اهميت بسيار بالايي مي باشد اين مسئله نيز به وجود خواهد آمد كه چه نوع تبليغاتي و در چه زمينه اي و حتي در چه شكل و قالبي براي افراد بيشتر قابل توجه مي باشد و يا اينكه چه نوع تبليغاتي تاثير بيشتري در بازدهي خواهد داشت.

امروزه راهكار هاي بسيار جالب توجه اي براي تبليغات روي كار آمده است كه اين راه كار ها نيز در تبليغات تاثير بسزايي دارد كه يكي از اين راه كاهرهاي مهم استفاده از هداياي تبليغاتي مي باشد.

اما اين كه بهترين هداياي تبليغاتي چه هدايايي هستند سوالي است كه بيشتر شركت ها براي انجام كارهاي تبليغاتي در ذهنشان نقش مي بندد.

    اولين نكته اي كه در اين بين به وجود مي آيد اين است كه هديه اي كه براي تبليغات انتخاب مي كنيم بايد داراي كيفيت بالايي باشد يعني بعد از استفاده هاي مداوم خراب نشود اين نكته بسيار مهم مي باشد.
    نكته ي بعدي اين مي باشد كه اين هديه ها داراي زيبايي و ظرافت باشند و ديزاين زيبايي داشته باشند زيرا ظاهر آن ها نيز در جلب توجه افراد نقش بسزايي دارد.
    نكته ي بعدي نيز اين مي باشد كه اين هدايا بايد جزو وسايلي باشد كه كاربردي هستند و مدام در زندگي افراد استفاده مي شوند و يا اين كه مدام در مقابل چشم قرار مي گيرند كه اين نيز بسيار مهم مي باشد.

پس بنابراين يك شركت و يا مركز براي انجام كارهاي هداياي تبليغاتي خود حتما بايد به جايي مراجعه كند كه همه ي اين ويژگي هارا دارا باشد.

امروز مي خواهيم پنج مزيت عمده ي استفاده از هداياي تبليغاتي به عنوان تكنيك هاي بازاريابي را با شما در ميان بگذاريم.


 
هداياي تبليغاتي تا چه اندازه موثر است؟

به اين آمار توجه كنيد: در يك نظر سنجي، 52% افراد گفته اند كه احساس آنها نسبت به شركت هايي كه از آنها هداياي تبليغاتي دريافت كرده اند، مثبت است و نزديك به 50% از افراد نيز به استفاده روزانه خود از اين هدايا اشاره كرده اند. در مقايسه با اين تعداد و ارقام، روش هاي قبلي شما براي بازاريابي چگونه عمل مي كرده اند؟


مزيت هداياي تبليغاتي
مزاياي استفاده از هداياي تبليغاتي چيست؟

1- مطرح شدن بيشتر برند

يكي از اهداف اغلب كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مطرح شدن نام تجاري يا برند آنهاست. چگونه مي توان يك برند را عليرغم موفقيت در رقابت، در ذهن مشتريان (هم مشتريان موجود و هم مشتريان بالقوه) مطرح و ماندگار كرد؟   يك روش آن خلاقيت در بازاريابي است. هداياي تبليغاتي ابزار ساده اي هستند كه مي توانند موجب مطرح شدن برند يك كسب و كار كوچك شوند؛ به كمك درج كردن نام تجاري بر روي كالاهايي كه مشتريان  در زندگي روزانه خود از آنها استفاده كنند، شما مي توانيد جايگاه برند خود را در اذهان عمومي ارتقاء دهيد.

2- كاربري بيشتر با صرف هزينه كمتر

با بودجه هاي اندك، به سختي مي توان روش بازاريابي را انتخاب كرد كه بهترين و بيشترين توجه را به سمت كسب و كار كوچك شما جلب كند و انتخاب اينكه كدام موارد بيشترين سود را عايد شما مي كند، اغلب دشوار است. هديه هاي تبليغاتي كه ارزان قيمت و از دوام بيشتري برخوردار بوده و امكان درج تبليغ بزرگتري روي آنها وجود دارد، براي سرمايه گذاري بسيار مناسب و ارزشمند هستند. اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه يك اشانتيون يا هديه كوچك خود راه بزرگي براي افزايش وفاداري مشتريان نسبت به شماست. اگر صاحب مغازه يا فروشگاه هستيد بهترين روش براي تشكر كردن از خريد مشتريانتان، اهداي يك اشانتون به آنهاست.

3- كارت بيزينس ثانويه

اگرچه كارت هاي بيزينس هميشه به عنوان يكي از اجزاي اصلي و ارزشمند در تجارت و هر كسب و كاري هستند اما كالاهاي تبليغاتي نيز راهي جالب و خلاقانه براي جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض ديد به شمار مي روند. به جاي اينكه هنگام برخورد با مشتريان احتمالي به آنها تنها كارت بيزينس خود را ارائه كنيد، حالتي را در نظر بگيريد كه علاوه بركارت بيزنس يك شيء قابل لمس تر كه نام برندتان روي آن حك شده است نيز به او بدهيد. به عنوان مثال اگر صاحب يك شركت كامپيوتري هستيد و كارتان تعمير وسايل الكتريكي و كامپيوتري است، مي توانيد يك درايو USB به همراه بيزنس كارت خود به مشتري بدهيد.

4- ملموس بودن

هنگامي كه زمان بازاريابي براي محصولات يا خدماتتان مي رسد چيز ديگري كه بايد به خاطر داشته باشيد نمايش و ارائه مكرر آنها به مشتريان است. چگونه مي توانيد كالا و خدمات خود را بدون صرف هزينه هاي گزاف به طور پيوسته و مكرر در معرض ديد مشتريان قرار دهيد؟ راه حل ساده اي وجود دارد: بايد به اين فكر كنيد كه خريداران تمايل به داشتن چه چيزهايي در كنار خودشان هستند. به عنوان مثال اگر شما صاحب يك تفريحگاه يا استخر هستيد مي توانيد يك وسيله ساده يادآوري قرار ملاقات در پشت كارت بيزنس خود قرار دهيد. مشتريان نيز معمولا از چنين ابزاري به خاطر يادآوري كردن قرار ملاقات هايشان نگهداري و استفاده مي كنند. يا اگر در فروشگاهتان انواع نوشيدني را مي فروشيد، مي توانيد از يك دربازكن به عنوان هديه تبليغاتي استفاده كنيد.

5- برنامه بازاريابي قدرتمند

خط مشي شما در بازاريابي چيست؟ به اين مثال فكر كنيد: كدام يك از اين گزينه ها را براي برنامه ناهار خود انتخاب مي كنيد: هر هفته دو بار از يك پيتزا بخوريد يا اينكه به جاي آن هر هفته دو غذاي مختلف ميل كنيد؟ احتمالا اغلب شما گزينه اي را انتخاب مي كنيد كه تنوع بيشتري دارد. همين اصل مي تواند در مورد بازاريابي براي يك كسب و كار كوچك نيز به كار رود. اگرچه داشتن يك اسلوب معين براي بازاريابي مهم است اما توانايي در استفاده از ابزار متنوع براي آوازه دادن به كسب و كار نيز از اهميت زيادي برخوردار مي باشد.

شايد بتوان گفت كه هداياي تبليغاتي يكي مهمترين عوامل جلب توجه مشتري است كه مي تواند اثر زيادي در بخاطر سپردن محصول يا خدمات داشته باشد بنابراين انتخاب صحيح نوع هديه تبليغاتي، بكار گيري خلاقيت در طراحي آن و مرتبط بودن آن با محصول يا خدمات مورد نظر از اهميت بالايي برخوردار است و با توجه به اينكه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همكاران بكار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي كنند، ارائه هديه اي خلاق كه مخاطب را به هيجان آورد باعث خوشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ كننده در او مي گردد؛ به عنوان مثال محصولاتي مانند جاكليدي تبليغاتي، فلش مموري تبليغاتي، خودكار تبليغاتي و پاور بانك تبليغاتي مي تواند باشد.
طبق بررسي‌هاي به عمل آمده اكثر هداياي تجاري، به مشتريان عمده اهدا مي‌‌شوند، سپس نوبت به كارفرمايان مي‌‌رسد و آنگاه به مشتريان موفق.
علل هديه دادن متفاوت است و طيفي از <تشكر از مشتريان قديمي> تا <تشكر از يك كارمند> را كه تعطيلات آخر هفته‌اش را به مرخصي نرفته و كاركرده در بر مي‌‌گيرد. البته يك دليل ثابت براي هديه دادن وجود دارد: تقويت روابط شخصي بين هديه‌دهنده و هديه‌گيرنده.
انگيزه‌ها در هديه دادن‌ها متفاوت است به‌خصوص از اين نظر كه آيا هيچ پيش‌شرطي در هديه دادن نهفته است يا خير. اين امر به‌خصوص بايد در نظر گرفته شود كه آيا هيچ نشانه‌اي از تبليغ در آن هست يا نه. البته نبايد گمان كرد كه بحث الان در اين چارچوب است كه نبايد هيچ نفعي از هديه دادن حاصل شود. براي برخي از شركت‌ها هديه دادن بخشي از استراتژي بازاريابي است.
همگان بر يك نكته اتفاق‌نظر دارند: هديه دادن يكي از راه‌هاي مقرون به‌صرفه براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است.
پژوهش‌
اگرچه هيچ مدرك مشخصي در اين زمينه وجود ندارد كه به شما اطمينان بدهد كه هداياي تبليغاتي قطعاً بازده‌اي براي شما خواهند داشت، اما به هر حال انجمن بين‌المللي محصولات تبليغاتي پژوهش‌هاي مستمري را در زمينه روابط هديه‌دهندگان و هديه‌گيرندگان انجام مي‌‌دهد كه يافته‌هاي يكي از آن‌ها حاكي از اين است كه آنان كه هديه مي‌‌دهند در مقايسه با شركت‌هايي كه هديه نمي‌‌دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هديه‌گيرندگان را دارند.

هداياي تبليغاتي  در افزايش فروش محصولات نقش بسيار مهمي ايفا مي كند، استفاده از هداياي تبليغاتي مي تواند مشترياني را كه تبليغات شركتها را در رسانه يا جاهاي ديگر ديده اند بسوي شركت ها سوق دهد و آنها را به برقراري تعامل ترغيب نمايد. يكي از نكات مهم در ارسال هداياي تبليغاتي اين است كه نام شما به وسيله آن هديه در ذهن مخاطب ماندگار مي شود و در زمان خريد محصولات به صورت نا خود آگاه نام شما در ذهن مشتري تداعي مي گردد. با توجه به اينكه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همكاران بكار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي كنند، ارائه هديه اي خلاق كه مخاطب را به هيجان آورد باعث خوشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ كننده در او مي گردد. فروشندگان با تجربه مي دانند كه بيشتر خريدهاي مشتريان تحت تاثير هيجانات و احساسات آنها شكل مي گيرد و منطق نقش كمتري در خريد دارد . اگر شما بتوانيد توجه مشتريان بالقوه را جلب نماييد و به علايق و خواسته هاي آنها پاسخ دهيد، قادر خواهيد بود به سرعت بر تصميم گيري هاي خريد آنها تاثير گذار باشيد و آنها را به مشتريان بالفعل تبديل كنيد .  انجمن بين المللي كالاهاي تبليغاتي تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه صورت داده است . بر اساس اين تحقيقات شركت هايي كه از هداياي تبليغاتي استفاده مي نمايند در مقايسه با ساير شركت ها احتمال تماس هديه گيرنده گانشان دو برابر است. در رقابت هايي كه امروزه وجود دارد شركت هايي موفق مي شوند كه بتوانند ارزش هاي بيشتري براي مشتريان به وجود آورند و بنا به گفته سرجيو زيمن؛در توانشان باشد كه دلايل بيشتري به مشتريان ارائه كنند تا آنها را به خريد و به وجود آورنده ي رابطه بلندمدت با شركت ترغيب سازند. شركت هايي كه فلسفه بازاريابي را پذيرفته اند يعني مشتري و جامعه را مدنظر داشته و محور عمل خود قرار داده اند،در تلاش براي به وجود آوردن و افزايش مداوم ارزش هاي بيشتري براي مشتريان خود هستند.

منظور از هدايا ي تبليغاتي هداياييست كه از طرف فروشندگان يا توليد كنندگان با ذكر نام محصول و شركت عرضه كننده  به فروشندگان خود به عنوان ياد بود و در واقع بابت قدرداني  از اعتماد خريد كننده ميباشد.

اين نوع هداياي تبليغاتي در  واقع هم به سود فروشنده و هم به نفع خريدار ميباشد و هر دو طرف از مزاياي خاصي برخوردار ميشوند.

فروشنده با تقديم هداياي تبليغاتي به مشتريان  ياد و نام شركت يا محصول خود را براي هميشه در ذهن مشتريان محصولات خود باقي ميگذارند و در صورتي كه مشتري در صورت نياز خود يا آشنايان خود به آن محصول خريداري شده  نياز داشته باشند در اولين لحظه آن هداياي تبليغاتي و محل فروش محصول را به ياد و خاطر مي آورند.

انواع هداياي تبليغاتي:

هداياي تبليغاتي ممكن است يك نايلون تبليغاتي يا يك خودكار باشد.

بستگي به سليقه ي فروشندگان هداياي تبيغاتي بسيار زيادي وجود دارد ممكن است  هديه  يك شركت تبليغاتي  يك ليوان باشد يا سالنامه و هداياي تبليغاتي بستگي به خريد مشتريان از ارزان ترين هدايا ي تبليغاتي گرفته تا ساعت هاي لوكس و برخي شركت هاي توليد خودرو خارجي براي هداياي تبليغاتي شركت خود گوشي هاي موبايل لوكسي به مشتريان خود هديه ميكنند كه براي هميشه نام خود را در ذهن خريداران ثبت ميكنند.

هداياي تبليغاتي ممكن است قيمت آنچناني نداشته باشد اما اكثر مردم به هديه بودن آن توجه ميكنند كه از آنها بابت خريدي كه انجام داده اند هداياي زيبايي تعلق گرفته است.

در بعضي ازموارد هديه ي ارزان قيمت مانند خودكار يا سالنامه ميتواند بسيار با ارزش تر از قيمت آن خودكار براي خريداران باشد.

 

هداياي تبليغاتي چگونه سفارش داده ميشود :

هداياي تبليغاتي برخي از شركت ها با ايجاد نام شركت بر روي خودكار , سالنامه , ليوان , ,سالنامه , خود نويس و... ميباشد. كه با مراجعه به شركت هاي تبليغاتي  ,هديه تبليغاتي خود را سفارش ميدهند.

در دنياي رقابتي امروز شركت هايي موفق هستند كه بتوانند ارزش هاي بيشتري براي مشتريان به وجود آورند و بنا به گفته سرجيو زيمن«بتوانند دلايل بيشتري به مشتريان ارائه كنند تا آنها را به خريد و ايجاد رابطه بلندمدت با شركت ترغيب سازند.»شركت هايي كه فلسفه بازاريابي را پذيرفته اند يعني مشتري و جامعه را مدنظر داشته و محور عمل خود قرار داده اند،در تلاش براي به وجود آوردن و افزايش مداوم ارزش هاي بيشتري براي مشتريان خود هستند.
در جوامع امروزي با وجود افزايش جمعيت انساني شهرها و مناطق مختلف،روابط از عمق به سطح رسيده اند.همانطور كه مارشال مك لوهان در نظريه دهكده جهاني خود مي گويد: جهان روزبروز در حال كوچك شدن مي باشد.بدين معنا كه گسترش و پيشرفت تكنولوژي و ارتباطات باعث شده است كه انسان ها در هر جاي دنيا با همديگر بتوانند ارتباط برقرار كنند ولي در عين حال روابط عمق خود را از دست داده اند و به زبان ساده تر اعتماد در بين افراد رخت بربسته است.با اينكه امروزه،هر فرد با تعداد بيشتري از افراد ديدار و ارتباط دارد ولي اين ارتباطات اجتماعي در اكثر موارد سطحي شده است.دليل وجود اين پديده هم مدرانيزاسيوني است كه نياز افراد به ارتباط با يكديگر را كاهش داده است.اين بي اعتمادي،كاهش سطح روابط و از بين رفتن عمق روابط در همه جنبه ها و زمينه هاي اين جوامع رسوخ كرده است.براي مثال در بازارهاي عرضه و تقاضا،افول روابط ميان فردي باعث شده تا هم متقاضي و هم عرضه كننده با بي اعتمادي نسبت به يكديگر نگاه كنند.مشتري،فروشنده را موجودي مي بيند كه براي كسب منافع خودش در تلاش است و بالعكس.اين رفتار در بين فعالان بازارهاي عرضه و تقاضا از زمان پيدايش سيستم بده بستان وجود داشته است ولي با ورود نظام سرمايه داري به عرصه هاي اقتصادي جوامع،اين رفتار شدت و حدت بيشتري به خود گرفت.اما اين پايان داستان نبود و نظريه پردازان تبليغاتي و فعالان عرصه هاي بازاريابي با كمك از علوم جامعه شناسي و روانشناسي در پي رفع اين اختلال برآمدند.يكي از راه حل هايي كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و به كمك هر دو طرف(مشتري و فروشنده) آمد،استفاده از هداياي تبليغاتي بود.شايد بتوان گفت كه هداياي تبليغاتي يكي از مهم ترين عوامل جلب توجه مشتري است،كه مي تواند تاثير زيادي در به خاطر سپردن محصول يا خدمات موسسه ارائه دهنده محصول و خدمات،داشته باشد بنابراين انتخاب صحيح نوع هديه تبليغاتي،بكارگيري خلاقيت در طراحي آن و مرتبط بودن آن با محصول يا خدمات مورد نظر از اهميت بالايي برخوردار است و با توجه به اينكه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همكاران بكار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي كنند،ارائه هديه اي خلاق كه مخاطب را به هيجان آورد باعث خشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ كننده در او مي گردد.
تعريف هداياي تبليغاتي عبارت است از وسايلي كه برند فرد يا شركت عرضه كننده محصول را در ذهن مشتري حكاكي كند و براي مخاطب يادگار ماندگاري باشد تا خدمات موسسه مذكور را از ياد نبرد.هداياي تبليغاتي گستره وسيعي دارند كه از جاسوئيچي گرفته تا اتومبيل و كالاهاي لوكس در اين زمره قرار مي گيرند.

معمولاً در اواخر سال، يكي از دغدغه‌هاي مديران در شركتهاي مختلف هداياي تبليغاتي است. به صورت سنتي، بسياري از شركتها در ايران، سررسيدها و تقويم‌ هاي سال نو را به مشتريان و دوستان و شركاي تجاري هديه مي‌دهند. شركت‌هاي هداياي تبليغاتي هم بازار خوبي دارند و انواع خودكار و ساعت و تقويم و جاسوييچي و … را با انواع رنگ بندي و كيفيت هاي مختلف چاپ روي ميز ما و شما قرار مي‌دهند و تلاش مي‌كنند كه ما را متقاعد كنند هزينه هديه تبليغاتي در پايان سال، «هزينه» نيست بلكه «سرمايه گذاري» است. ما هزينه‌هاي سنگيني براي سررسيدها و خودكارها و وسايل تبليغاتي انجام ميدهيم و خوب مي‌دانيم كه هديه‌ي شركت ما خيلي سريع لا به لاي هداياي ساير شركتها گم شده و يا به عنوان دفتر يادداشت، به فرزندان جوانتر خانواده هديه خواهد شد. به عبارت ديگر، هزينه‌هاي تبليغاتي نوروزي، هزينه‌اي است كه اگر انجام ندهيم تاثير منفي روي ذهن كارمندان و شركتهاي همكار و … دارد ولي اگر اين هزينه را انجام هم بدهيم اتفاق خاصي نخواهد افتاد.

بديهي است فرض ما بر اين است كه طرف مقابل از جمله كساني نيست كه براي هديه‌ي سال نو، منتظر «تعدادي سكه طلا» است و هديه‌ي ما صرفاً قرار است با كمترين هزينه بيشترين اثربخشي تبليغاتي و احساسي را داشته باشد.

    نكته اول اينكه در حسابداري ذهني ما انسانها، «پاداش‌هاي نقدي و مالي» در سرفصل ذهني «درآمدها» ذخيره مي‌شود و به عنوان «هديه» ثبت نخواهد شد. به همين دليل همچنانكه هديه، به سادگي جاي «پاداش مالي» را نمي‌گيرد، «پاداش مالي» هم احتمالاً جايگزين هديه نخواهد شد. شايد بن خريد از فروشگاه‌ها و لباس‌فروشي‌ها، كمي از پاداش مستقيم نقدي بهتر باشد، اما همچنان همان اثر را در ذهن مخاطب خواهد داشت.
    نكته‌ي دومي كه مي‌بايست در اعطاي هديه تبليغاتي  مد نظر داشته باشيم اين است كه هدايايي كه از حد مشخصي گران‌تر هستند، الزاماً حس گيرنده را خوب نمي‌كنند. به دليل اينكه گيرنده بلافاصله ترغيب مي‌شود ارزش هديه را با ارزش خدمات خود مقايسه كند.فرض كنيد كه يك حسابدار خبره‌ي پاره وقت داريد كه در سال گذشته با حسابداري خوب و دقيق، هزينه‌هاي مالياتي شما را ده ميليون تومان كاهش داده است. طبيعي است كه شما پاداشي مالي براي او در نظر بگيريد. اما اگر در پايان سال، به عنوان هديه به او يك خودكار «يك ميليون توماني» بدهيد، اولين پرسشي كه در ذهن او ايجاد مي‌شود اين خواهد بود كه: «من براي اين شركت ۱۰ ميليون تومان صرفه‌جويي مالي ايجاد كردم و اينها خواستند با يك هديه‌ي يك ميليون توماني من را راضي كنند و از زير بار لطف و منت من خلاص شوند». ضمن اينكه شما هزينه‌ي سنگيني را براي هديه متقبل شده‌ايد، نارضايتي طرف مقابل افزايش خواهد يافت. اما اگر يك خودكار پنجاه هزار توماني به او هديه دهيد، احتمالاً‌ اين مقايسه ذهني شكل نخواهد گرفت.

    نكته‌ي مهمي كه به عنوان سومين مطلب بايد مورد توجه قرار گيرد، «كاربردي بودن هديه» در مقايسه با «بار احساسي هديه» است. اين دو ويژگي از يكديگر جدا هستند. ممكن است هديه‌اي كاربردي و در عين حال احساسي باشد. اما هميشه اينطور نيست. شركت‌هايي كه «آجيل و خوراكي‌هاي عيد» را به كاركنان يا مشتريان و همكاران خود هديه مي‌دهند، هديه‌اي كاربردي داده‌اند اما الزاماً بار احساسي زيادي به همراه اين هديه نيست. ضمن اينكه با پايان تعطيلات و «خورده شدن هدايا»، خاطره‌اي از آنها باقي نخواهد ماند.

 

    چهارمين نكته اين است كه «نمونه محصول خود شركت» الزاماً بهترين هديه تبليغاتي نيست. دريافت كنندگان هديه، زماني كه هديه‌اي از محصولات يا خدمات شما را دريافت مي‌كنند، هميشه احساس مي‌كنند اين هديه ارزش كمتري از ميزان واقعي خود دارد. فرض كنيد يك آژانس مسافرتي، با قرعه‌كشي به برخي از مشتريان دائمي خود بليط هواپيما يا كوپن تور نوروزي هديه كند. به احتمال زياد دريافت كننده‌ي هديه فكر مي‌كند كه «صندلي خالي مانده‌ي هواپيما» و «تخت خالي مانده‌ي هتل» به او هديه شده است. اين در حالي است كه آژانس مسافرتي، به هر حال براي اين خدمت، هزينه‌هاي متعدد متحمل شده است. همين مسئله در حوزه‌هاي ديگر هم صادق است. اگر شما توليدكننده‌ي مواد غذايي باشيد و بسته‌هايي از محصولات خود را به ديگران هديه دهيد، عموماً دريافت كننده، ارزش محصول را معادل «قيمت تمام شده و يا حتي كمتر!» ارزيابي مي‌كند و فراموش مي‌كند كه اگر اين محصول را به او نداده بوديد، مي‌توانستيد به قيمت واقعي به مشتري بفروشيد.

 

    پنجمين نكته ساده اما بسيار مهم اين است كه در سراسر جهان، ماندگارترين هديه‌ي سال نو، «كارت تبريك» است. نرخ باز كردن بسته‌هاي كارت تبريك حدود ۹۰٪ است كه هيچ نامه و بسته‌ي ديگري در اين حد شانس باز شدن ندارد. ضمن اينكه بسياري از افراد و سازمانها، كارتهاي تبريك را تا سالها نگاه مي‌دارند. فراموش نكنيم كه كارت تبريك به اندازه‌اي كه از حالت Generic به دور باشد (طوري كه نگويند ۱۰۰۰ كارت خريده‌اند و مستقيم ارسال كرده‌اند) مي‌تواند بار احساسي بيشتري داشته باشد. فاكتورهاي زير روي خاص كردن كارت تبريك و دور كردن آن از حالت جنريك تاثير دارند: (۱) وقتي نام و مشخصات گيرنده روي پاكت تايپ شده و پاكت بدون نام نيست. (۲) وقتي متن داخل كارت تبريك به نام فرد دريافت كننده است. (۳) وقتي نام فرد تايپ شده باشد (در مقايسه با كارتهايي كه همه‌ي متن تايپي است  و جاي خالي به صورت دستنويس به نام فرد گيرنده پر شده) (۴) وقتي متن با خودكار يا خودنويس امضا شده و از مهر امضا استفاده نشده باشد (۵) وقتي يك جمله‌ي اختصاصي دستنويس به متن تايپي اضافه شده باشد (۶) وقتي نه تنها مديرعامل، بلكه چند فرد كليدي سازمان يا شركت هم آن را امضا كرده باشند.

 

    ششمين نكته اينكه مديران و كساني كه طبقه‌ي اجتماعي كمي بالاتر از سايرين دارند، علاقه‌اي به استفاده از هداياي تبليغاتي كه «نام و لوگوي شما» روي آن درج شده است ندارند. بنابراين شما سه راه حل داريد: روش ارزان‌تر اينكه هديه‌ي خود را بدون چاپ لوگو و نام تهيه كرده و با كارت تبريك اختصاصي، نام و لوگو و مشخصات خود را به گيرنده يادآوري كنيد (مثلاً يك خودكار در بسته‌بندي مناسب اما بدون نام + كارت تبريك با نام و مشخصات). روش كمي گرانتر اينكه نام و لوگوي خود را روي بسته‌بندي حك كنيد تا هم مشخصات خود را در ذهن گيرنده ماندگار كنيد و هم گيرنده در نهايت بتواند از هديه‌ي شما به راحتي استفاده كند و روش گرانتر اما اثربخش‌تر اينكه در مورد افراد خاصي كه براي شما مهم تر هستند، نام و مشخصات خود آنها را روي محصول (تقويم / ساعت / خودكار) حك كنيد. هزينه‌ي اين روش به ميزان قابل توجهي بالاتر است اما تقريباً اين تضمين وجود دارد كه هديه‌ي شما هرگز كنار گذاشته نشده و به فرد ديگري هديه نخواهد شد. دوختن حروف اول نام فرد بر روي پيراهن، كار بسيار ساده و ارزان اما اثربخشي است كه مطمئنا اثر آن خيلي بيشتر از هديه كردن يك پيراهن گرانقيمت‌تر اما معمولي است.

 

    هفتمين نكته اين است كه برخي هديه‌ها «چند بار فروخته مي‌شوند!». اگر شما يك هديه‌ي مشخص به يك «آقا» بدهيد و او از آن هديه استفاده كند يك بار هديه‌ي خود را فروخته‌ايد. اما اگر هديه‌اي بدهيد كه او به همسر يا دختر خود منتقل كند، هم آن مرد احساس مي‌كند كه هديه گرفته و هم همسر يا دختر او خوشحال خواهند بود. به همين دليل شايد منطقي باشد كه هزينه‌ي هديه‌ي خود را كمتر كرده اما در كنار آن وسيله‌ي كوچكي (حتي در حد كيف لوازم آرايش يا يك وسيله‌ي آرايشي بسيار كوچك يا گل سفره‌ي هفت‌سين) قرار دهيد تا سايراعضاي خانواده نيز از هديه‌ي شما بهره‌مند شوند.

تبليغات سيل عظيمي از اطلاعات و  ايده ها را در جامعه جاري ميكند ، اگر چه برخي از اين اطلاعات  ممكن  است از سوي افراد به درستي درك نشود يا اهميت و ارزش آن مورد توجه قرار نگيرد.همواره با اين رويكرد به مشتريان باالقوه خود بنگريد كه با فعاليت هاي خود به آنها لطف ميكنيد و به ياري آنها مي شتابيد.

شما با عرضه هداياي تبليغاتي ، كالا  و  خدمات خود را  به آنها  معرفي ميكنيد. به اين ترتيب  بر اثر  تلاش هاي شما  آنها  مجبور نيستند براي تهيه خواسته ها و نيازهايشان به زحمت بيفتند.با ارائه هداياي تبليغاتي شما به مشتريان يادگاري هاي كاربردي  را  هديه مي دهيد كه  ميتوانند با حفظ و نگهداري و استفاده  مستمر از آنها كالاها ، خدمات و نام و نشان تجاري شما را هميشه به ياد داشته باشند.

ما ميدانيم كه تمامي مشتريان آگهي هاي چاپي و نامه هاي هداياي تبليغاتي شركت ها را نزد خود نگه نميدارند،اما ارائه يك جاكليدي كوچك كه اطلاعات تماس شما برروي ان درج شده باشد ميتواند در تمام طول سال شما را در نزديك ترين حالت ممكن به مشتريانتان نگه دارد.

گروه هداياي تبليغاتي شطرنج با علم به اين مهم و با هدف ارائه سبكي نوين و عرضه برترين و موثرترين هداياي تبليغاتي در خدمت كليه شركت ها،سازمان ها و مراكز دولتي ميباشد كه به دنبال استفاده از جديدترين محصولات تبليغاتي،جهت عرضه خدمات و كالاهاي خود ميباشند.

امروز طيف گسترده اي از افراد جامعه به سمت دنياي مجازي و فناوري اطلاعات گرايش دارند و هداياي تبليغاتي خاص مي تواند نقش مهمي در زندگي آنان نيز ايفا كند، محصولات و هداياي تبليغاتي همچون :

    باتري هاي سيار ( پاوربانك تبليغاتي )
    حافظه هاي همراه ( فلش مموري تبليغاتي )
    اسپيكرهاي كوچك
    يو اس بي هاپ
    موس و كيبرد
    موس پد
    و…

هدايايي تبليغاتي با قيمت مناسب در تعداد بالا ، كاربرد بسزايي دارند و اغلب نام تجاري برند حك شده بروي محصول را به كاربر يادآوري مي كنند . فلش مموري ها بسيار پركاربرد هستند و از اين رو از فلش مموري تبليغاتي مي توان به عنوان يكي از پركاربردترين انواع هداياي تبليغاتي اشاره كرد كه كاربران در مقايسه با هديه تبليغاتي ديگر كشش بيشتري به سمت آن دارند .

انواع فلش مموري هاي موجود در بازار تبليغات در ظرفيت هاي مختلفي ارائه ميشوند تا كارفرما بنا به توان مالي و تعداد هديه گيرندگان انتخاب مناسبي داشته باشد .

به عنوان مثال شاهد حضور فلش مموري با ظرفيت ۱ گيگا بايت تا ۳۲ و حتي ۶۴ گيگا بايت هستيم در اينگونه هدايا هستيم كه با بدنه فلزي يا با جلد چرمي يا پلاستيكي و حتي برخي با بدنه چوبي ارائه مي شوند . علاوه بر اين از حالت كارتي اين حافظه ها مي توان بهره برد و در دو طرف كارت تبليفات چاپي داشت .
پاور بانك ها نيز كه چند سالي است وارد دنياي فناوري شده اند جزو پر طرفدارترين هدايا محسوب مي شوند . حتما براي شما نيز پيش آمده كه شارژ تلفن همراه هوشمند يا تبلت شما تمام شده است و در عين حال كاري ضروري نيز داريد . حال چه چيز بهتر از پاور بانكي كه هفته پيش در سميناري از يك شركت به عنوان هديه تبليغاتي دريافت كرده ايد . پاور بانك ها نيز بر حسب ظرفيت شارژدهي خود در ميلي آمپر هاي گوناگوني عرضه مي شوند .

در سال ۱۹۹۱ مطالعه اي در خصوص نمايشگاه ها نشان داد كه هداياي تبليغاتي تأثير چشم گيري بر ميزان بازديد افراد از غرفه ي نمايشگاهي شركت ها دارند. در اين مطالعه ي جامع، يك شركت با ارسال ۴۹۰۰ نامه از مشتريان بالقوه براي بازديد از غرفه خود در نمايشگاه دعوت به عمل آورد.
هداياي تبليغاتي نمايشگاهي


بعضي از دريافت كنندگان دعوت نامه، هديه تبليغاتي دريافت نكردند؛ برخي ديگر يك تا سه هديه تبليغاتي را قبل، همزمان، و بعد از نمايشگاه دريافت كردند، اين گروه بالاترين ميزان بازديد از غرفه شركت را تشكيل مي دادند. نتايج تحقيق نشان داد در شرايطي كه به همراه دعوت نامه اوليه، هديه تبليغاتي فرستاده شود، احتمال مراجعه افراد و تمايلشان براي بازديد از غرفه افزايش چشم گيري دارد. افرادي كه قبل، همزمان، و پس از بازديد از غرفه، هديه اي به رسم يادبود از شركت دريافت مي كردند، بالاترين ميزان تأثير پذيري (۶/۱۱ درصد) از حضور نمايشگاهي شركت را داشته اند؛ هم چنين ۵۱ درصد از اين افراد تا مدت ها پس از پايان نمايشگاه، دريافت اين دعوتنامه را به خاطر داشتند، و ۴۰ درصد از آن ها نگرش مثبت و علاقه مندي خود را به محصولات و خدمات شركت ابراز كردند.
هداياي تبليغاتي براي نمايشگاه



ساير تحقيقات انجمن بين المللي هداياي تبليغاتي (PPaI) نشان مي دهد كه ۶/۷۱ درصد از بازديدكنندگاني كه هديه اي از غرفه شركت در نمايشگاه دريافت مي كنند، نام و اطلاعات مرتبط با محصولات شركت را تا مدت ها پس از برپايي نمايشگاه در خاطر دارند.
هداياي تبليغاتي در نمايشگاه

هداياي تبليغاتي در نمايشگاه

۳/۷۶ درصد از بازديد كنندگان پس از دريافت هديه تبليغاتي، نگرش و ديدگاه هاي مثبتي نسبت به شركت و محصولات آن يافته اند و در بلند مدت در خاطر آن ها حك شده است.